

1.1. Інструкція з охорони праці (далі – інструкція) розроблена згідно з вимогами законодавства України і встановлює правила виконання робіт і поведінки працівника на території підприємства, у виробничих та службових приміщеннях, та на робочому місці відповідно до державних, міжгалузевих і галузевих нормативних актів про охорону праці.
1.2. Дія інструкції поширюється на експедитора.
1.3. Експедитор зобов’язаний знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуваннями та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту, проходити у встановленому порядку попередні та періодичні медичні огляди”.
1.4. Залежно від конкретних умов організації виробничого процесу, а також у зв’язку з допущеними аваріями і нещасними випадками, до інструкції можуть вноситися зміни і доповнення, які викладаються на окремому аркуші за підписом керівника відповідного структурного підрозділу.
1.5. Інструкція є обов’язковим для виконання нормативним документом для експедитора.
1.6. До виконання робіт, які проводяться експедитором, допускаються особи, які:
1.7. Експедитор зобов’язаний:
1.8. В процесі роботи на експедитора можливий вплив небезпечних і шкідливих виробничих чинників:
1.9. На даних роботах експедитору видається безкоштовно за установленими нормами спеціальний одяг та інші засоби індивідуального захисту.
1.10. При виконанні своїх обов’язків експедитор може долучатись до роботи на автомобілі підприємства:
1.10.1. Для запобігання виникнення пожежі на автомобілі дотримуватись наступних правил:
1.11. Під час виконання своїх обов’язків експедитор повинен дотримуватися вимог санітарних норм та особистої гігієни:
2.1. Ознайомитися з умовами, характером та обсягом робіт, що будуть виконуватися.
2.2. Отримати завдання від керівника. При роботі на автомобілі підготовити його до роботи.
2.3. Перевірити та одягти спецодяг, засоби індивідуального захисту.
2.4. Провірити шляхом зовнішнього огляду наявність відповідність робочої зони вимогам безпечної роботи:
2.5. При виявлених несправностях у роботі та засобів колективного захисту сповістити безпосереднього керівника та не приступати до роботи з несправним обладнанням.
Під час виконання роботи експедитор зобов’язаний:
3.1. Дотримуватись безпечного проведення робіт та правил охорони праці, пожежної безпеки. У процесі роботи дотримуватися:
3.2. На лінії під час керування експедитор повинен:
Перед подачею автомобіля назад експедитор повинен переконатися, що його ніхто не об’їжджає і поблизу немає людей та будь-яких перешкод.
3.4. Перед початком руху заднім ходом в умовах недостатнього огляду ззаду (із-за вантажу в кузові, при виїзді із воріт тощо) експедитор повинен вимагати, а власник зобов’язаний виділяти працівника для організації руху автомобіля.
3.5. Вибирати швидкість руху необхідно з урахуванням шляхових умов, оглядовості та видимості, інтенсивності та характеру руху транспортних засобів та пішоходів, особливостей і стану автомобіля та вантажу що перевозиться.
3.6. Під час зупинки (стоянки) автомобіля експедитор, залишаючи транспортний засіб, повинен вжити всіх заходів проти самовільного його руху: зупинити двигун, встановити важеля перемикання передач в нейтральне положення, загальмувати автомобіль стоянковим гальмом.
3.7. Якщо автомобіль стоїть навіть на незначному уклоні, слід додатково підставити під колеса упорні колодки.
3.8. На спусках та підйомах, де спосіб постановки не регламентується засобами регулювання руху, транспортні засоби слід ставити під кутом до краю проїжджої частини так, щоб виключити можливість їх самовільного руху.
3.9. Виходячи з кабіни автомобіля, експедитор повинен попередньо переконатися у стані поверхні (наявність вибоїн, слизькості, сторонніх предметів тощо), а при виході на проїжджу частину дороги – ще і у відсутності руху як у попутному, так і зустрічному напрямках.
3.10. Під час постановки транспортних засобів під вантажно-розвантажувальні роботи слід вжиті заходів, що попереджують самовільний рух транспортного засобу.
3.11. Експедитор повинен дотримуватись наступних правил:
3.12. Особи, які знаходяться в автомобілі, зобов’язані виконувати вимоги експедитора з питань безпеки.
3.13. Паління дозволяється тільки у спеціально відведених для цього місцях.
3.14. Умови та фактори за яких робота повинна бути припинена:
3.15. При пересуванні по приміщенню, території та по сходах бути уважним і обережним. Особливо обережним бути під час дощу та після вологого прибирання.
3.16. Порядок повідомлення адміністрації про нещасний випадок:
4.1. Після закінчення роботи прибрати місце проведення робіт, автомобіль поставити на місце стоянки.
4.2. За необхідністю залишити заявку на поточний ремонт з переліком несправностей, які належать усуненню.
4.3. Інвентар, спецодяг і засоби індивідуального захисту опорядити і помістити у відведене для них місце.
4.4. Не мити руки в мастилі, бензині, гасі, не витирати їх брудним ганчір’ям. Вимити руки з милом, за можливості прийняти душ.
4.5. При виявленні недоліків у роботі автомобіля, обладнання та засобах колективного захисту повідомити безпосереднього керівника чи іншу посадову особу особисто або за неможливості повідомити по телефону.
Ознаки можливих аварійних ситуацій:
5.1. У разі дорожньо-транспортної пригоди, причетні до неї повинні:
5.2. У разі створення аварійної ситуації під час проведення ремонту та технічного обслуговування необхідно:
5.3. У разі вимушеної зупинки автомобіля на узбіччі або на краю проїжджої частини дороги для проведення ремонту водій зобов’язаний ввімкнути аварійну світлову сигналізацію та встановити знак аварійної зупинки або червоний ліхтар на відстані не ближче 20 м до транспортного засобу в населених пунктах та 40 м – за їх межами.
5.4. У разі відсутності у водія необхідних пристроїв та інструменту для безпечного виконання конкретного виду робіт ремонт не проводити.
5.5. Не допускати до ремонту автомобіля на лінії сторонніх осіб (вантажників, пасажирів тощо).
5.6. Уразі вимушеного ремонту в дорожніх умовах необхідно:
5.7. Під час буксирування не я перевозити людей, як в першому, так і в другому автомобілі.
5.8. Не буксирувати: під час ожеледиці, двох і більше автомобілів одночасно, автомобілів з причепом.
5.9. Як виняток допускається буксирування автомобіля з одним причепом, але загальна довжина зчеплених автомобілів не має перевищувати 22 м.
5.10. Буксирування автомобілів з несправною гальмовою системою дозволяється лише в тому разі, коли забезпечується слідування буксируваного автомобіля слідами буксируючого і унеможливлюється відключення ланки, що з’єднує автомобілі, під час руху (жорстке зчеплення).
5.11. Надання першої долікарської допомоги.
5.11.1. Надання першої допомоги при ураженні електричним струмом.
При ураженні електричним струмом необхідно негайно звільнити потерпілого від дії електричного струму, відключивши електроустановку від джерела живлення. При відсутності у потерпілого дихання і пульсу необхідно робити йому штучне дихання і непрямий масаж серця .
5.11.2. Перша допомога при пораненні.
Для надання першої домедичної допомоги при пораненні необхідно розкрити індивідуальний пакет, накласти стерильний перев’язочний матеріал, що міститься у ньому на рану і зав’язати її бинтом. Особливо важливо застосовувати настойку йоду при забруднених ранах.
5.11.3. Перша допомога при переломах, вивихах, ударах.
При переломах і вивихах кінцівок необхідно пошкоджену кінцівку укріпити шиною, палицею, картоном.
При передбаченому переломі черепа необхідно прикласти до голови холодний предмет або зробити холодну примочку.
При переломі ребер, ознакою якого є біль при диханні, кашлю, чиханні, рухах, необхідно туго забинтувати груди чи стягнути їх рушником під час видиху.
5.11.4. Надання першої допомоги при опіках кислотами.
При попаданні кислоти на шкіру, ушкоджені ділянки необхідно ретельно промити водою на протязі 15-20 хв. після цього пошкоджену кислотою поверхню обмити 5%-ним розчино питної соди. При попаданні на слизову оболонку очей кислоти необхідно очі ретельно промити водою протягом 15-20 хв. Після цього промити 2%-ним розчином питної соди.
5.11.5. Надання першої допомоги при теплових опіках.
При опіках вогнем, парою, гарячими предметами ні в якому разі не можна відривати пузирі. При I ст. обпечене місце обробити ватою, змоченою етиловим спиртом. При опіках II ст. обпечене місце обробляють спиртовим, 3%-ним марганцевим розчином. При опіках III ст. накривають рану стерильною пов’язкою та викликають лікаря.
5.11.6.Перша допомога при кровотечі.
Для того щоб зупинити кровотечу, необхідно підняти поранену кінцівку вверх;
Кровоточиву рану закрити перев’язочним матеріалом, якщо кровотеча зупинилася, то не змінюючи накладеного матеріалу, поверх нього покласти ще одну подушечку з іншого пакета чи кусок вати і забинтувати поранене місце;
При сильній кровотечі, яку не можна зупинити пов’язкою, застосовується здавлювання кровоносних судин, які живлять поранену область, при допомозі згинання кінцівок в суглобах, а також пальцями, джгутом або закруткою; при великій кровотечі необхідно терміново викликати лікаря.
5.5. У разі виникнення пожежі, негайно приступити до її гасіння. Вимкнути електроенергію. Пам’ятати, що палаючу електромережу, електроприлади слід гасити тільки вуглекислотними, порошковими вогнегасниками, піском. Організувати евакуацію людей та матеріальних цінностей з небезпечної зони. При необхідності викликати пожежну допомогу за тел. 101, організувати зустріч прибуваючих пожежних підрозділів.